Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Haberci rüyalar

rüya,haberci rüya,rüya tabiri,tabir,meal

Rüya nedir?

Rüya uykunun rem evresinde bilinç altımızdaki duyguları görsel olarak algılama durumudur.Çoğunlukla akışı kontrol edemediğimiz, bir gerçek dünya simülasyonu gibidir. 

Freud’a göre rüyalarımız, uyanıkken aklımızda bulunan düşüncelerin bir yansımasıdır.

Tabi normal rüyalardan bahsediyorum şuan.Bunu açıklayabiliyoruz.Oysa benim bu mantıkla açıklanamayan rüyalarım var.Çocukluğumdan beri gördüğüm haberci rüyalardan bahsediyorum.Hiç bilmediğim,duyup,görmediğim,aslında hayal bile edemeyeceğim kötü olayların habercisi olan rüyalar.Sanırım onları görmeye 13,14 yaşlarında başladım.Ondan öncesinde 5-6 yaşlarından neredeyse ergen olana kadar aynı rüyayı gördüm yıllarca,özellikle hastalandığım ve ateşimin yükseldiği zamanlarda sürekli olarak gördüğüm o aynı rüyayla sıçrayarak uyanırdım,neden bilmiyorum beni çok korkuturdu.Aslında pek öyle korkulacak bir tarafı da yoktu ama her seferinde kan ter içinde uyanırdım.Sonra sonra kesildi büyüdükten sonra bir daha görmedim.Ama hiç unutmadım.

Yıkık dökük tozlu bir sokağın ortasında bir bankta oturmuş neşeyle ayaklarını sallayan küçük,ponponlu çoraplı kız.Üstü başı tertemiz çok mutlu bir şekilde kırmızı elbisesiyle ayaklarını sallıyor,etrafta kimsecikler yok ondan başka,bu ıssızlık ürkütüyordu belki beni bilmiyorum,sanki çok uzaklardan yankılanan bağırtılar var gibi belli belirsiz.Şehir yıkılmış herkes altında kalmış bir tek o ayakta kalmış,ya da aslında bütün bunların sebebi oymuş,ve olanlardan sonsuz bir mutluluk duyuyormuş gibi hissediyordum.Yine yeniden görmekten korktum hep hatırlıyorumda.Sonra birden bire kesildi.

Hatırladığım ilk haberci rüyaysa..Fethiye hanım hakkında... 

Fethiye hanım annemin teyzesi,çok güzel,bakımlı,titiz,süslü de bir kadın,ipek eşarplar örtüp,elmas küpeler takardı çocukluğumda hatırladığım kadarıyla,aşırı kibar,kolay kolay beğenmeyen,eleştirel bir yapısı vardı,o geldiği zaman bir köşede oturup kıpırdayamazdık kuzenimle.

Bursa İnegölün zengin eşrafından biriyle evlenmiş Fethiye hanım,hiç çocukları olmamış,eşinin ilk evliliğinden olma bir oğlan dışında.Kız kardeşi yani anneannem işitme engelli olduğundan anneannemin ilk çocuğu olan annemi 2-3 yaşlarında yanına almış konuşmayı öğretebilmek için.Annem ilkokula orada başlamış yaz tatillerinde gelir gidermiş Ankaraya, sanırım 3. sınıfta kaydını aldırıp  geri dönmüş kardeşlerine konuşmayı o öğretmiş.Neyse zaman içinde eşi ölmüş Fethiye teyzenin,sonra bu oğlan çocuk elinde ne varsa almış kadının pek bir şeyi kalmamış.,

Gelelim rüyaya,rüya o zamanlar Fethiye teyze hiç gündemimizde değilken aniden gördüğüm bir rüya.

Anneannemin evi kocaman dik bir yokuştaydı.Rüyamda anneanneme giderken yokuşun başına kasalı bir araç yaklaşıyor,sürücü inip kasanın arka kısmında bulunan kapağı açıyor.Açar açmaz yere bir yığın toprak dökülüyor.Toprağın içinde başında ipek örtüsü,vücudu sürüngen Fethiye teyzeyi görüp şaşırıyorum,sürünerek anneannemin evinin yokuşunu çıkmaya çalışıyor.

Tabi o esnada bir anlam veremediğimiz bu rüya bir hafta 10 gün sonra olacak bir şeyin habercisiymiş.Bir gün durup dururken telefon geliyor İnegölden,Telefondaki teyzenin üvey oğlu,teyzenin felç olduğunu artık onların ona bakamayacaklarını söylüyor.Apar topar Ankaraya getiriliyor teyze arabayla,babam Eskişehir yolunda bir yerde karşılayıp alıyor teyzeyi anneannemin evine getiriyor.Yoldan teslim edip gidiyorlar eve bile gelmiyorlar yani.

Bundan sonra dönem dönem benzer rüyalar görür oldum. Kimseye anlatmamayı denedim gerçek olmasın diye bazen.Bazen anlattım birilerine. Ama çıkıyor işte, bu sefer öylesine bir rüyaydı,onlardan değildi diyorum.Açıklayamadığım bir şekilde görüyorum, ve aslında uyanır uyanmaz biliyorum içimi saran kasvetli histen bir şey olacağını.


Yorum Gönder

21 Yorumlar
  1. Rüya görmek neyse de, bunların sonrasında gerçekleşiyor olması ürkütücü.. Ve anlatmak ile anlatmamak arasında gidip gelmek.. Gerçekten ilginç bir durum.. Umarım hep güzel rüyalar görürüsünüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinden de korkuyor insan böyle olunca,hiçbir mantıklı açıklaması yok çünkü

      Sil
  2. Zor durumlar gerçekten. Annenin teyzesine de üzüldüm. Kötü bir şey görünce gerçek olması insanı da tedirgin eder doğal olarak. Güzel rüyalar gör İnşallah. :)
    Haberci rüya görmem ben, genelde günlük yaşamımdan şeyler görürüm. Mesela sevmediğim işte istemeyerek bir süre çalışıp istifa ettikten sonra yıllarca rüyama girer o işte çalışıyor olduğum. Hatta ben istifa etmemiş miydim burada ne işim var diye söylenip dururum rüyada bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkilendiğim şeyleri ben de görüyorum zaman zaman,ya da bir işle çok meşgulsem rüyamda yeni yollar fikirler buluyorum falan,hatta çözümleyemediğim birşeyi rüyamda çözümleyip uyanınca deniyorum.Teyze için ben de çok üzülmüştüm hiç beklemeyen bir son oldu,onun gibi bir kadının sonunun böyle olmasını beklemiyor insan.Vefat etti bir kaç yıl sonra da zaten, ışıklar içinde uyusun.

      Sil
  3. bankta oturan kız rüyası tam da bir korku filminin girişi gibi yaaa :) diğer rüya da fena imiş :) neyse bir daha görmemen iyi olmuş bunları :) tekrarlanan rüyaları hepimiz görüyoruz sanırım. benim rüya hayatım çok renkli ama genelde kurgu gibi rüyalar, gizemli, mistik filan veya komedi gibi. bütün rüyalarımı yazıyorum blogda zaten :) ah keşke rüyalarım gibi yaşasam hehehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlı rüya lanet bir şeydi ya sorma,etkisi bütün gün sürerdi.Aaa görmedim rüyalarını henüz gidip okuyayım bir ara :)

      Sil
  4. Rüyaları herkese anlatmak iyi değil diye duymuştum.

    YanıtlaSil
  5. Rabbim kimseyi elden ayaktan düşürmesin... Rüyanın ayan olması derler, çok insanın başına gelir diye biliyorum ben. Ama kötü olayları öngörmek biraz korkutucu. Umarım güzel rüyalar görürsün hep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl korkutucu artık öyle bir şey ki gördükten sonra bekliyorsun ne zaman ne olacak diye o çok kötü.

      Sil
  6. Merhabalar.
    Haberci rüyalar görenleri duydum. Paylaşılıp paylaşılmaması konusundaki esprisine katılmıyorum. İnşAllah hep herkesi mutlu edecek güzel rüyalar görürsünüz. Rahmetli babamın rüya görmediği gecesi olmazdı. Ama babam hiç haberci rüya görmezdi. Ben çok az rüya görürüm. Çoğunu da hatırlayamam. Ancak gün içinde yaşanan olaylardan hatırladığım rüyalar olur, ancak bunların hiçbiri haberci rüya niteliğinde olmadılar.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok iyi bilmiyorum anlatıp anlatmamak konusunu denedim sadece,sonuç değişmedi ama,en güzeli hiç görmemek olurdu.İyi dilekleriniz için teşekkürler

      Sil
  7. Rüyalardan çok etkilenirim, açıklanması zor şeyler.

    YanıtlaSil
  8. Bazen rüyalarımın bir kısmı gerçekleşiyor. Şaşıyorum sadece..🍒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni korkutuyor daha çok, tatsız şeyler görmüşsem özellikle.

      Sil
  9. Benimde rüyamda sıkıntısını hissettiğim sevdiklerim rüyam ertesi güne dönmeden bana dile getirirler, sevdiklerimin kalbini hissederim ben de :)

    YanıtlaSil
  10. Korkuyorum zaten anlatmaya, yorumlamamaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
  11. Rüya çok garip bir olay açıkçası... :F

    YanıtlaSil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad