Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Bir anı..

 



Erken uyumayı sevmem, çocukken de sevmezdim. Oysa ev halkının erken uyumasına karşılık babaannemin evinde kalmayı çok severdim her mevsim.Her mevsim ayrı güzel olurdu sanki o tek katlı bahçeli evde.Bir dediğim iki edilmezdi, gece yarısı un helvası kavururdu babaannem benim gönlüm olsun diye kalkıp hiç üşenmeden.

Ne zaman babaanneme gitsek akşam olupta eve gitme vakti geldiğinde kendimi yerden yere atar, koltukların bacaklarına sarılırdım beni eve götüremesinler de burada kalayım diye, dünyanın etrafımda döndürüldüğü, kuralların olmadığı yegane yer orasıydı sanırım. Hem dev yatakta babaannemin koynunda masallarla uyumak, evde odamda tek başına uyumaktan güzeldi..Masalların ardı kesilmez babaannemin gözleri kapanır, arada uyuyakalır. İçerki odadan '' Yat kız! Biz  sabah işe gideceğiz, uyutmadın! '' diye bir bağırtı koparırdı çok defa küçük amcam.Ki hiç umursamazdım bile, masal anlat, masal anlat, gözünü aç demeye devam ederdim uykusuzluktan içi geçmiş kadına.. 

Amcam, çocukluğumdan onunla ilgili hatırladığım tek şey bu sanırım.Var mıydı? Yok muydu? Ben büyürken o nerelerdeydi? Hiçbir şey kalmamış aklımda, hiç ortak anımız yok gibi.

Sabah çay kaşığı şıngırtısıyla uyanırdım, orada uyanmanın en güzel tarafı buydu dedem çayını karıştırır, mevsim kışsa sobanın başında ekmek kızartır, ekmeğin mis gibi kokusuna patates kızartması kokuları eklenir.Ekmeklere yağ sürüp bize uzatır.. Çocukluğumun en huzurlu anısı kızarmış ekmek kokusuna uyanmakmış çay kaşığı şıngırtısıyla, hala en özlediğim ayrıntı budur. Çocuk olsam, mevsim kış olsa,çay kaşığı şıngırtısıyla sobanın sıcağına uyansam, sırtıma örgü bir hırka giydirse babaannem, kızarmış ekmek koksa.. 

Anlatacağım öykü bahar, yaz ayları muhtemel.Kalmaya gelmişim yine 5,6 yaşlarındayım tahminen.Kadınlar yemenilerine boncuklu nakışlar yapıyorlar, sokaktan oya boncukları satan bir seyyar satıcı geçiyor mütemadiyen, sokak birden rengarenk oluyor gözümde , satıcı köşeden görününce. Rengarenk boncukları ahşap bir aparata asmış, iplere dizilmiş onlarcasını. Gözlerimi alamıyorum, babaannem satıcı her geçtiğinde yenilerini alıyor bana, onları çukur bir tabağa doldurup saatlerce oynuyorum kapının önüne oturup. Düştüm o gün kapının önündeki basamağa takılıp, döküldü boncuklarım yerlere saçıldı,topladık.Sonra birden keyfim kaçtı. Eve dönmek istedim.

Babaannem bahçeye komşu, tek gözlü odadan büyük bakır kazanı çıkartmış, bahçedeki taş ocağın üzerine koymuş, ateşi yakmış ,çamaşır yıkama hazırlığında o esnada. Kollarını, paçalarını sıvamış oturmuş kazanın başına kadın. Kadının işi başından aşmış. Benimse keyfim kaçmış.Ben eve gidicem dedim. Kızım bugün de dur, sabah erkenilen götüreyim diyor, hayır diyorum ben şimdi gidicem. Sana börek çörek yapayım diyor, hayır diyorum. Un helvası yapayım ıhh olmaz şimdi gidicem.. Ne dediyse kabul etmiyorum.

Söndürdü ateşi kalktı hazırlandı düştük yola, minibüse bindik 20 dakikalık bir yol az çok işte, minibüse bineli 5 dk oldu olmadı biraz pişman oldum, düşünmeye başladım acaba geri mi dönsem eve gitmesem mi diye içimden. Düşündüm, düşündüm, eve bir iki durak kala içimden konuşur gibi bir sesle babaannee dedim evet kızım dedi, ben eve gitmicem, seninle tepeye dönücem dedim sesim titreyerek korka korka. Hiçbir şey söylemedi, indik orada minibüsten biz. Yolun karşısına geçip tekrar minibüse binip döndük eve. Hiçbir şey söylemedi, hiç kızmadı yaptığım normal sıradan bir şeymiş gibi davrandı. Yıllar sonra düşününce acaba ben olsam, ya da annem olsa böyle sabır gösterebilir miydik diye düşündüm çok defa, hala bilmiyorum.Oyun oynatır gibi kadını yollara düşürdüm, sonra vazgeçtim şaka gibiymişim gerçekten. 

Ama çok severdim yere göğe koyamazdım,o da beni bi ayrı severdi, onlarca torununun içinde. Saçımın tellerini tek tek öperdi, koklardı üzümüm, kara üzümüm diye diye.Işıklar içinde uyusun.

* bu anı sevgili Deeptone için ;) 

Etiketler:

Yorum Gönder

22 Yorumlar
  1. ay çok güzeeeel çok tatlı bir anı, tümüyle çok duygulandıım, kara üzüm :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir insanmış, şimdikiler en küçük şeyde çocuğa bağırıp çağırıyor. Sabretmeyi bilmiyorlar, ben de sabırsızım gerçi ama hemen kızmam. :))
    Herkes babaanne ya da dedesini çok severken ben büyük amcamı severdim en çok. Neşeli bir insandı, canayakındı. Çocukken ta uzaktan bizi ziyarete geldiğinde gitme amca diyip durmuştum. Sonraki dönemde yıllarca görüşemedik.
    Annemin babasını ve annesini hiç tanımadım zaten, rahmetli olmuşlardı.
    Çok samimi ve güzel anlatmışsın. İyi ki yazdın da okuduk. :)

    YanıtlaSil
  3. Öyleydi çok kahrımı çekti benim, ben de pek sabırlı değilimdir ama çocuklara kızamam hiç, kırsınlar döksünler toparlanır, senden kıymetlimi olsun derim.Ama babaanneminki cidden büyük sabır yani.Çocuklar sevildikleri yeri bilirler Amcan çok sevmiş seni demekki. Anneanne ve dedeni tanıyamamana üzüldüm allah rahmet eylesin.Beğendiysen ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir anı. Gece vakti un helvası, harika. Burnuma sobanın üzerinde kızartılıp üzerine tereyağı sürülmüş ekmek kokusu geldi. Babaanne süpermiş. Onun yaptığını kimse yapmaz. İçim cız etti gerçekten, duygulandım. Aşk böyle bir şey olmalı. Hatta aşktan ileri. Hangi aşık yapar onun yaptığını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmayacaksınız geçenlerde gece 1 de kalkıp un helvası yaptım kendime, un helvası saatim geceye programlanmış sanırım,gece eve gidicem diye tutturunca yapılırdı un helvası bana ya. Ahh evet kızarmış ekmek kokusu beni hep o zamana götürür.Çok değişik bir bağ vardı aramızda bence, ne onun kimseyi beni sevdiği gibi içtenlikle sevdiğini gördüm, ne de beni bir başkası onun sevdiği gibi göstere göstere sevmedi.Neredeyse 30 yaşındaydım kocaman kadın olmuştum, çocuğum vardı ama babaannem beni hala 5 yaşındaymışım gibi dizine yatırıp saçlarımı öpe koklaya severdi üzümüm diye.Kızımı da yavru üzüm :)

      Sil
  5. Ayyy kadında peygamber sabrı varmış resmen, ne güzelmiş fakat... Bizim böyle anılarımız yok imrendim okurken...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kızmazdı bana gerçekten, dedem arada yaramazlık yapınca köpeğin bebeleri derdi bize evin içinde 8,10 tane çocuk durmak bilmiyoruz tüm kuzenler :)

      Sil
  6. elite, skins, 13 reasons why sevdiysen skam adlı diziyi kaçırma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevdim teşekkür ederim, kalifat izliyorum son 2 bölüm biter bitmez başlayayım :)

      Sil
    2. kalifat eski güzel dizilerden, o türde de istersen söyle, terör, suç filan yani :)

      Sil
    3. İsterim evet istemez miyim, Colony çok sevmiştim mesela bir de.

      Sil
  7. Seni o kadar çok seviyormuş ki bir şey dememiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kızmazdı bana, yıllar sonra bir gün eşime demişlerdi ki dedemle, torunlarımızın içinde bir tek Işıl bizi üzmedi kırmadı, tek bir kötü söz duymadık ağzından.Çok duygulanmıştım bu lafa.

      Sil
  8. Momentos'da görüp geldim :) Sanırım dünyanın en iyi babaannesine sahipmişsiniz çok imrendim, çok tatlıymış. Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Holgeldiniz :F Bana özel bir durumdu sanırım. Amin.

      Sil
  9. Anlatımın çok etkileyiciydi, özellikle minibüsten inme kararının alındığı satırlarda gözlerim doldu. Babaanneciğin nurlar içinde yatsın.
    Boncuk satılan arabaları ben de hatırladım. Vardı öyle satıcılar çerçiler, tepsileri omuzlarına asıp yoğurt satanlar... Çocukluk anılarının yeri ayrı güzel. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel yorum için teşekkür ederim, çocukluğumuz herşeyiyle güzeldi gerçekten :F

    YanıtlaSil
  11. Ah ne güzelmiş ilişkiniz. Benim babanemle hiç öyle değildi. Hatta yanlış anımsamıyorsam birbirimizi sevmediğimizi beyan etmişliğimiz var bir biçimde. Anneannem de erkek çocuğa önem veren biriydi. Biz ikinci sınıftık onun gözünde. Yani büyüklerimle hiç böyle keyifli zamanlarım olmadı malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa üzüldüm, kız erkek ayrımcılığı ne kötü değil mi eskiler biraz öyle maalesef, ataerkil toplumun getirdiği şeyler işte..

      Sil
  12. Çok duygulandım çoooook...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret için teşekkür ederim, beğendiyseniz ne mutlu bana :F

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad