Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Yılan kaktüs kurtarmak ve çoğaltmak

Bu sıralar kaktüs ve skulentlere sardım,minik minik saksılara dikip camın önüne doldurdum,cidden söylendiği gibiymiş, hastalık gibi bir şeymiş bu, hep daha fazla olsun istiyorsun,kaktüslerim bir kaç tane vardı zaten de skulentler henüz çok yeni,hele bir arkadaşım skulent yaprakları gönderdi köklendireyim diye yakın zamanda, ama ne göndermek, çıldırmış gibi iki tane plastik bardak ağzına kadar dolu yaprak, farklı farklı türler onları şimdilik toprağa yatırdım köklenmelerini bekliyorum,sonuçları paylaşırım muhtemel.

Bu sabah,benim yıllar önce aldığım bu seneye kadar evimdeki tek canlım olan, uzayıp giden ancak bir kaç minik yavru dışında çoğalamayan yılan kaktüsümün, yumuşadığını,biraz diplerine bakınca köklerinden çürümeye başladığını farkettim, yakın zamanda onu kuruyan bonzainin saksına alıp yerini değiştirmiş, daha fazla güneş alan bir yere koymuştum, yanına başka türden bebek kaktüsler dikmiştim, biraz fazla sulamış olmalıyım.

Ne yapabilirim diye videolar izledim hemen, videoların bir çoğu kaktüsün üst kısmını steril bir bıçakla kestikten sonra yaralı kısmı tarçına batırıp, en az 5 gün toprağın dışında kuru bir yerde bekletip dikilmesi yönündeydi.Ancak benim merak ettiğim farklı bir şey vardı, kaktüsün tamamını bir kaç ayrı parçaya ayırırsam çoğaltıp köklendirebilir miydim.Boyu 20 cm e yakındı çünkü kendisinin, tek parça halinde kurtulur mu diye düşünürken, işte tam da o aradığım video'yu buldum.

"Yılan kaktüs kurtarmak ve çoğaltmak" tam da benim istediğim gibi hastalıklı kökü ayırıp, diğer sağlıklı kısmı en az 5 parçaya bölüp, sadece altta kalan kısmı yani kök kısmını karıştırmamaya dikkat ederek, yaralı yerlerini tarçına batırıp,(tarçın böceklenmesin sağlıklı iyileşsin diye) toprağa dikti.Bu şekilde kesilen yerlerinden çokça yavru vereceğini ve sağlıklı büyüyeceğini söylüyordu.Ben de hemen aynısını uyguladım,köklenip çoğalmalarını umuyorum bakalım.

yılan kaktüs,maymun kuyruğu kaktüsü,kaktüsü keserek çoğaltma,kaktüs köklendirme,çürümüş kaktüs iyileştirme


Üstte kalan yaralı kısımları da tarçınlıyoruz gördüğünüz gibi, toprağın altında kalan kesik kısımlarda aynı şekilde önce tarçına batırıldı. 3 gün su vermiyor muşuz bunlara daha sonra hafif nemlendireceğiz.Sonra yine birkaç günde bir nemlendirilecek. 🧡

Yorum Gönder

2 Yorumlar
  1. Yıllar önce bu kaktüs türünden vardı. Taşıma sıkıntısından çıktığım evde bırakmıştım. Sonradan bana fotoğrafını atmışladı bir dünya çiçek açmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet çiçekte açıyormuş bu tür ama biz göremedik ,tüh alsaydın keşke :(

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad