Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Ankara'da şiddetli yağmur

Ankara sel, ankara, yağmur, sel, fırtına, yeşil bulut


Dün öğleden sonra, Ankara sel ve fırtına öncesi..
Gökyüzünün yeşil rengi ve bulutların görüntüsü ürkütücüydü. Bu bulutlar üzerimize nasıl inecek kimbilir derken gök gürlemeye başladı,kapıyı kapatıp içeriye gireli üç dakika olmadı ki bir anda indirdi yağmur. İlk defa bu kadar şiddetli bir yağmur gördüm. Bina en az 15 dakika kadar sallandı,çok kotkutucuydu.Ayağınızın altındaki yer titriyordu resmen, korkudan öldüm, her an yıkılacak zannettim.Rüzgarın şiddetindenmiş saatte 92 km hız ölçülmüş.
Az sonra evin içinde su sesleri duydum. Bir baktım ki salon kapısının üzerinden şakır şakır su akıyor. Hemen üst kata koştum az önce bu resmi çektiğim terasa açılan oda göl olmuş.Kapı, pencere her yer kapalı olmasına rağmen köşelerden biryerlerden içeri sızmış su.İlk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorum 10 yılı aşkındır oturduğum ev, hayret ettim. Bir taraftan bina sallanmaya devam ediyor.Ben bir aşağı bir yukarı koşuyorum. 
Bu esnada dışarda ağaçlar kırılıp, sökülmüş. Şehrin çeşitli yerlerinde istinat duvarları çökmüş, çatılar uçmuş, mahsur kalma vakaları yaşanmış, istatistiklere göre Ankaranın yıllık yağış ortalaması 392 mm' ken son 4 gün içinde 127 mm lık yağış gerçekleşmiş. 

Şuan yine gürlemeye başladı hava, ve düne göre biraz daha ağır sonuçlar beklendiğini okudum az önce. Şehrin alt yapı problemleri de cabası zaten yıllardır. Samanpazarında da  en küçük yağmurda dükkanlarımızı sel basardı.Defalarca dilekçe vermemize rağmen çözülmedi. Eski belediyeler bol bol kaldırım yaptılar sağolsunlar  iki senede bir söküp yenisini taktılar  o da ayrı bir konu tabi, sinirleniyorum hiç girmeyeceğim, rantlar, rantlar. Yeni gelenlere de sabır, her tarafı sorunlu şehrin,neresinden başlasınlar düzeltmeye kısıtlı bütçelerle diye düşünüyorum. 

Bu esnada bugünün yağmuru başladı şuan. Umarım yine su basmaz evimi,zaten her yer ayakta taşınma kargaşaşı etraf, neyi nereye koyacağımı şaşırıyorum.Bir de sel temizlemeyeyim bu kargaşada yeniden. 

 

Yorum Gönder

8 Yorumlar
  1. Geçmiş olsun. Haberlerden izliyorum Ankara çok kötü oldu. Ölüm de var malesef.

    YanıtlaSil
  2. Haberlerde rastlamıştım Ankara'da yağan yağmura. Seller almış yürümüş. Çokta korkutmuş, geçmiş olsun.
    Bugün de İstanbul yağmurluydu. Hava tam açtı dedim tekrar tekrar yağdı...

    YanıtlaSil
  3. Şimdi de yağdı durdu ancak bulutlar hala gitmedi yine yağacak muhtemel.

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, son zamanlarda sel çok arttı. Bu mevsimde bu kadar yağmur yağmazdı, Allah korusun.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Ülkemizde artık Haziran ayı yağış ayı oldu. Geçen yıl da Haziran ayı böyleydi. Temmuzun ilk haftasından sonra sıcaklıklar başlamıştı. Cenab-ı Hakk ülkemizi ve tüm insanlığı sel, deprem, heyelan, çığ ve yangın gibi afetlerden korusun ve muhafaza eylesin. Haberlerde evlerini ve işyerlerini sel basan insanların durumlarını görünce ne kadar üzüldüğümü anlatamam. Böyle durumlarda hemen empati yaparım. Yoksa, o insanların karşılaştığı sorunların acısını paylaşmadan anlamak mümkün değil.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok çok zor,samanpazarı esnaflık yıllarımda ben de defalarca yaşamıştım,her yağmurda perişan olurduk,dışardaki tezgahlarımızı içeri toplardık koşturarak,sokağın iki başındaki giderler işlevini görmediği için sel basardı dükkanların çoğunu,esnaf her yağmurda paçalarını sıvar sel suyu süpürürdü,bir taraftan saçaklardan oluk oluk sular inerdi üzerimize,her yere başvurduk ancak hiçbir zaman sonuç alamadık.Hala düşünürüm yağmur,kar yağdığında esnaf ne yapıyor şimdi kimbilir diye .

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad