Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Yenileme çalışması



Başlangıçta hiç umutlu değildim bu sehpadan, oldukça eskimiş, yıpranmıştı. Hatta üzerine dekopaj yapamazsam diye de korktum baya. Önce rölyef pasta ile tamamını kapladım, bütün yaralarını sardım yani, deyim yerindeyse.Bir iki gün kurumaya bırakıp zımparaladım, hala istediğim ölçüde dolmayan çukurları tekrar doldurdum rölyef pasta ile, bu esnada ayak kısmına ilk kat boyasını attım.  Rich multi decor chalked siyah renk kullandım. Chalked serisi sulandırmaya gerek olmadan direk kullanabileceğiniz bir seri. 













Sehpamız siyah olacak, fakat dekupaj yapıştıracağımız yüzeyin açık renk olması gerekiyor, resmin doğru tonda görünmesini istiyorsanız tabi.Ben resim yapıştıracağım yüzeyi iki kat dantel rengine boyadım bu yüzden.




Resmin arka yüzeyine dekopaj tutkalını ince bir tabaka halinde sürüp, mümkün olduğunca çabuk bir şekilde yapıştırdım, çünkü tutkal çok çabuk kuruyor, bu aşamada ne kadar hızlı olursak sonuç o kadar iyi olur. Kuruduktan sonra kenarlara taşan kağıtları zımparalayıp, resmin üzerine tutkal sürdüm 2 kat, ilki biraz kuruduktan sonra ikinci kat sürüp, en son siyah boya ile kenarlarını boyadım, resmin koyu kısımlarına da orta kalınlıkta bir fırça ile siyah boya sürüp elimle dağıttım, kaynaşsın diye. 











Sehpa, masa, fiskos masası, yenileme fikirleri, dıy ideas, dıy decor


Son olarak 2,3 kat parlak gloss vernik ile vernikledim. Bitmiş oldu böylece. 

Hiç te fena olmadı sanki dimi. Kendimi övmeyi de ihmal etmemeyim sırası gelmişken :)  


Yorum Gönder

18 Yorumlar
  1. Ellerine sağlık canim cok güzel olmus

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş. Bende bir masa var. Yüzeyinde sanatsal bardak, demlik desenleri oluştu. Nasıl bir malzeme ise nihale bile konsa bir biçimde o beyazlama izleri oldu. Boyayayım diyorum berbat adarim diye cesaret edemedim. Desenler dışında masa sapasağlam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay bi şekilde boyanır,çok ta güzel olur.Hafif bir zımpara yapmak lazım üzerine sonra istenen renkle iki kat boya en sonda vernik,berbat falan olmaz mis gibi olur,uzaktan destek olabilirim malzeme seçimi vs her zaman :F

      Sil
    2. Yine adsız olmuş yorum. Çözemedim şu sıkıntıyı nedense.

      Sil
    3. Telefondan girdiğimde bana da oluyor bazen, yeniden mail girmek gerekiyor sanırım

      Sil
  3. eline sağlık maşallah sanaa :)

    YanıtlaSil
  4. Biraz iyileştirmeye çalıştım :)

    YanıtlaSil
  5. Sehpa harika olmuş, deseni de çok güzel. Dekopaj olayına çok niyetlendim ama hep nedense niyetlendiğimle kaldım. Vakıf olmadığım için sanırım. Mesela tutkal geçtim dedin desenin üzerinden o tutkal şeffaf mı diye merak ettim. Evde devamlı temizlik halindeyim. Yıllardır biriktirdiğim, ama bir türlü yapamadığım için malzemeleri atıyorum. Süresi geçmiş oluyor mesela doğru çöpe. Benden DIY cı olmazmış buna karar verdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor bir şey değil aslında yaparsın kolayca, tutkal saydam beyaz gibi görünüyor başta, kuruduktan sonra şeffaflaşıyor.Hahah ben de deli gibi biriktirmişim bundan bir şey yaparım şundan bir şey yaparım diye çoğunu attım tabi taşınırken :)

      Sil
  6. Şahane olmuş. Emeğine sağlık. Pandemide bu işlerle çok uğraştığım için, ne kadar emek harcandığını biliyorum:) Güle güle iyi günlerde kullanın. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim, keyifli uğraşılar :)

      Sil
  7. Çok güzel olmuş, keyifle kullanın.:)

    YanıtlaSil
  8. Vallahi dehşetli süper olmuş. :) Üzerine şöyle bir fincan kahve de yakışır hani. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dehşetli mutlu oldum yoruma :) Yakışır yakışır yakışmaz mı..

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad