Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Datça

İşlerim dağ gibi birikti.Taşınma ertesi tatil,tatil dönüşü işleri bavul,çamaşır vs.henüz tam anlamıyla yerleşemediğim eve yerleşme çalışmaları derken çok yoruldum.Tatil ayrı yorucu geçti zaten.Gider gitmez temizlik turu attığımız evde koşuşturmakla geçti diyebilirim zamanın çoğu.Tabi tüm aile bir arada olmak güzeldi,özellikle Ekinle geçirdiğim vakitler her şeye değerdi.Mesela bir sabah gözümü açtığım anda iki tane gözle karşılaştım,burnumun dibine kadar girmiş kocaman gözlerini açmış sessizce bana bakıyor,hiç böyle güzel uyandırılmamıştım çok sevimliydi.Sabahları uyanır uyanmaz kahve içerim,kahvemi hazırlarken gelip teyze süt verir misin bana deyişini özledim en çok döndükten sonra.Karşılıklı oturup sohbet etmeyi kahvemizi içerken,bıcır bıcır birşeyler anlatmasını.




Özetle iyi geçti tatil son üç güne kadar,Datçanın yakın koylarını gezdik,Kız kumu'na gittik bir gün sular yükseldiği için yürüyemedik sonuna kadar,geri döndük.Mandalya ve Karaincir koylarına gittik en çok.Geçen yıl eski Datçaya gitmiştik Can Yücelin evini ,mezarını ziyaret etmiştik bu yıl vakit kalmadı gitmeye.Dönüşe 3 gün kala orman yangını çıktı oturduğumuz yerden büyümesini an be an izlemek çok üzücüydü.Babam,kardeşim ve eşi o taraftaki yakın köylerden birine gidiyorlardı o gün geri döndüler, yolları kapatmışlar.Kardeşim gitmeden önce rüyasında orman yangını görmüş,yolda anlatmıştı.Geçen yıl döndüğümüz gün Marmaris yangını çıkmıştı ondan etkilenmişsindir dedi annem.Her yıl bir yerlerin yanıyor olması da ayrı tuhaf zaten.




Yangının ilk çıktığı an, dumanlar kısa sürede bütün göğü sardı. Rüzgarın en şiddetli estiği gündü o gün. 




İkinci gün akşama doğru aynı noktadan.. 


Bu arada Datçayı da arap ırkı sarmış durumda plajda,pazarda,şehir merkezinde her yerde çok sayıda arap var.Irkçı değilim fakat tarif edemediğim kötü bir duygu var içimde, gitmelerini istiyorum geldikleri gibi. 


Neyse, tüylerim diken diken oluyor düşündükçe. Ekinle yaptığımız faliyetlerden bahsedeyim en iyisi.. Kilden bir şeyler yapıp güneşte kuruttuk bir kaç gün. Sonra boyadı Ekincik keyfine göre, taşlar toplayıp onları boyadık bazı günler. Eski sweatshirtten boya önlüğü yapmıştım ona Ankaradayken, onu da götürdüm yanımda iyiki götürmüşüm, Ekin bu sürprizlerle dolu :) 











Yorum Gönder

13 Yorumlar
  1. Hadi geçmiş olsun yakında buralarda aktif olursun inşallah :)

    Yangın çok üzücü oldu yaa ne zaman duysam içim yanıyo gibi oluyorum :(

    Her yerdeler onlar her yerde ama kimseye zararı olmuyor onların :)))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim,ufak tefek işler kaldı,sonra uzun bir yapılacak yeni şeyler listem var bakalım :)
    Çok acı gerçekten,cehenneme döndü güzelim ormanlar,evlere de sıçradı =(
    Kime göre neye göre ? Bu tartışılır.

    YanıtlaSil
  3. en tatlısı ekin, minik kızlar dünyada en tatlı şeyler yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi dimi onların o herşeyi bilen edalarına bayılıyorum :) bu arada yorumlara yanıt vermeyi unutmuş muyum ne çok kızdım kendime şuan

      Sil
  4. Geçen sene Bodrum'da tatildeyken aynı şey başımıza gelmişti.. Orman yangınları.. Havada uçan vasıtalar, yakınlarda yükselen dumanlar:( Bu arada Karaincir Koyu'nu çok methediyorlar:) Bu sene niyetlendik ama tatil köyü fikri ağır basınca başka şehir tercih ettik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç hava aracı vardı evet ama biraz geç kalındı sanırım, gece bir tane gece görüşlü araç geldi Rusyadan bir iki kez uçtu kayboldu, bizim olduğumuz taraftan almıyordur suyu diye düşündük.Karaincir denizi kumsalı çok güzel evet ama işletmeler tarafından zaptedilmiş durumda maalesef.Çok küçük bir alan bırakmışlar dışarıdan gelenler için. Geçen yıl bu kadar değildi bu yıl iyice daraltılmış. Çok erken saatlerde gitmek gerek o yüzden yer bulabilmek sıkıntı diğer türlü.

      Sil
  5. Düşündüm de ben hiç öyle uyandırılmadım. Müthiş güzel olmalı :)
    Yaz sıcaklarının bastırdığı bu aylarda maalesef orman yangınları artıyor. Haberleri üzülerek seyrediyoruz. Uzun yıllar önce Bodrum taraflarında tanık olmuştum. Denizden su taşıyan hava taşıtları vardı. Sayıları daha çok olsa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok tatlıydı, gözlerini dikmiş uyanmamı beklemiş öylece. Önce önlem almak lazım, erken müdahale için donanımlı olmak lazım aslında.

      Sil
  6. Ne güzel görünüyor Ekin fotoğraflarda ve mutlu. :) Sizin açınızdan güzel geçmesine çok sevindim. Orman yangınları çok üzücü gerçekten ve insan elbette ki yanıp kül olmasın istiyor, çok acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevdiği şeyler olduğu sürece mutludur, aksini görmek istemezsiniz çok sinirli olabiliyor :) Yangın çok kötüydü gerçekten içi acıyor insanın doğa hayvanlar hepsi bir anda yok olup gidiyor.

      Sil
  7. Ekin'e en kocamanından maşallah:))) Datça görüp de en sevdiğim yerlerden biri. Koyların hepsi ayrı güzel. Fiyatlar uçunca şimdilik oralara ara verdik.

    YanıtlaSil
  8. Hemde nasıl, bir de konuşmalarını duysan onun, her konu hakkında bilgisi var.Korede şuan saat kaç diye soruyordu, kara delikler, gezegenlerin sıralaması herşeyi biliyor, ben bilmiyor muşum gezegenlerin sırasını onu anladım :)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederiz :) Datça eskisi gibi değil, eski sakinliği doğallığı kayboluyor gibi

    YanıtlaSil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad