Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Skulent çoğaltma

Skulent, yapraktan çoğaltma, skulent çoğaltma, skulent köklendirme

Bu bitkilere bir merak sardınız mı bir tanesi asla yetmiyor, onlarca olsunlar istiyorsunuz diyorlardı ve bu benim için de böyle oldu. Bir arkadaşım onlarca yaprak gönderdi kargo ile İstanbul'dan. Başta korktum ya ölürlerse yavru vermezlerse,ya bir şeyi yanlış yaparsam. Nilay'cımın tarifi ve izlediğim videolar sayesinde sanırım, becerdim bu işi,sonunda bebeklerimiz doğmaya başladılar bu hafta.Çok sabırsız bir insan olduğum için beklemesi oldukça zordu, günde beş sefer kontrol falan ediyordum.Hiç sulanmadan sadece toğrağın üzerine yatırıp beklemek gerekiyordu aslında sadece hava ile köklenebiliyorlarmış. Yavrular bir süre yapraktan beslendikleri için suya ihtiyaç duymuyorlarmış.Biraz büyüdüklerinde onları anaç yapraktan ayırmak gerekiyormuş ve sulama ondan sonra yapılacak.Tabi ben dayanamayıp bir iki kez su verdim.Siz vermeyin, benim bazı yapraklarım çürüdü çünkü ,suladığım için muhtemel.Belki en başta toprağınız hafif nemli olabilir, skulentler suyu pek fazla sevmiyorlar aynı kaktüsler gibi, bunu da yeni yeni gözlemliyorum diğer bitkilerim üzerinde,çok çabuk yumuşuyorlar sık su verirsem. Ekin'in skulenti de ölmüş,sanırım fazla su vermiş o da teyzesi gibi.Üzülmüş, şimdi ona yeni bir bebek skulent vermek lazım. 

Yorum Gönder

5 Yorumlar
  1. eveeet sukulent modası vaar :) ne şirinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moda değil salgın salgın,hastalık gibi bir şey bir kere bulaşırsan kurtuluşun yok :)

      Sil
  2. Selamlar, bu bitkiden bende de var. Yapraklarını bazen yerde buluyorum. Kendi kendine yavru vermiş olduklarını görünce şaşırıyordum. Marifet hava ile temastaymış meğerse. Deneyimi paylaştığınız için teşekkürler. Bir tane olduktan sonra insan daha fazla çiçek sahibi olmak istiyor, örneklerden biriyim ben de :))

    YanıtlaSil
  3. Su bulmak için kök uzatıyorlarmış susuz kalınca,keyifli bir uğraş,büyüdüklerini görmek çok güzel:)

    YanıtlaSil
  4. Evet şaşırtıcı bir şekilde hayata tutunuyorlar,kuru yaprağın dibinden bile kök uzatmış bir kaç tane şaşırdım.Tek dikkat edilmesi gereken aşırı su vermemek,yakıcı güneşte bırakmamak bir de.

    YanıtlaSil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad