Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Kök salacağı evi iyi seçmeli insan.

Kalabalık geldiğimiz bu evden tek başına ayrılmakta varmış demek.Üç kişilik çekirdek aile ve sekizi yavru,dokuz golden retriever hep birlikte girdiğimiz bu evden bir başıma...


 
Golden, beyaz köpek, yavru köpek


Bir gölge kadar bile görünür olamadığım bu evden ilk giden ben olurum diye düşünüyordum.Ki gitmeye meyilliydim, her seferkinden daha çok ve daha uzağa.İlk önce yavrular gitti birbiri ardına,yeni sevgi dolu yuvalarına bazıları çok sevildi, bakıldı,büyütüldü her birinin takipçisi oldum.Bir tanesi bir pet dükkanına satılıp minicik bir kapının arkasına basık bir depoya kapatıldı temmuz sıcağında.Dar, havasız,basık,nefes alınamayan bir depoya boynunda tasmasıyla.500 dolara bir pet dükkanına...Daha gebeliğin ilk haftalarından gelip gidip "ilk doğan yavru benim olsun, ilk doğan yavrular alfa olur,bakarım,büyütürüm" diyen bir sözde arkadaşımız tarafından.Çılgına dönüp pet dükkanını basıp kavga kıyamet alıp geri getirdim tabi.Sonra güvenilir bir yuva bulundu ona da,o da çıkıp gitti diğerleri gibi.Sonra dört yıl bakıp büyüttüğüm kara gözlü kuzumda gitti,hala düşününce kızarım kendime.Köpek çıtır çıtır yürüyor, uyuyamıyorum diye gece gündüz kapılara dayanan atletli,çizgili pijamalı alt komşunun tacizlerine mi dayanamıştım.İş yerinde de çok zor,yoğun bir dönem geçirdiğim için onunla uğraşacak gücüm mü yoktu, hala bilmiyorum.Ciğerim parçalanarak ayrıldım ondan da,geriye kalan üç yavrusuyla birlikte benim yavrumda gitti.


Golden, köpek, beyaz köpek


Ev sessizleşti,sadece kavga edildiği zaman gürültülü olan evimiz ıssızlaştı.Bir anda kayboldu köpüğün çıtırtılı pati sesleri.Bir biz kaldık çekirdek aile,ne zaman bir gürültü çıkacak diye diken üstünde oturduğumuz bu evde.Sonra gürültüler arttıkça, yedi gün çalışıyoruz diye annemin yakınında olan bu evde haftanın beş günü iki kişi kalır olduk.Anneannesinin evinde huzurla uyumak istedi kızımız da belli ki.Uzun uzun susar oldum ben,tepki olsun diye değil.İçim sustu konuşmaz oldu,konuşamaz oldu.İşte biriktirmeye taa o zamanlar başladım.

Kök salacağı kalbi iyi seçmeli insan,kök salacağı evi.Ki evi insanın huzur duyacağı yegane yer olmalı,başını yastığa huzurla koymalı.

İnsan ki güneş gibi parlamalı evinde.Yanlızca bir gölgeden ibaret olmamalı duvarlarında o evin.

Sonra bir şey oldu bana,beni bir gölge olmaktan tamamıyla sıyıran bir şey bu evde.Sanki gözlerimi yakarak dışarı taşan ve karşısındakini hiç konuşmadan taşa çeviren bir şey.Onca zaman biriktirdiğim ve artık önüne geçemediğim bir duygu.

Öfke!

Belki uzun zaman sonra hissetiğim en doğru ve en yerinde duygu.Bir anda, bir günde, belki bir saniyede bana hayatımın en büyük kararlarını aldıran o duygu.Bir gecede hem işini, hem evliliğini tüm hayatını silip atar mı insan? Bir gecede dağıttım gölge hayatımı.Kağıt üzerinde bana ait olan,dişimi tırnağıma takarak çalıştığım işimi.Kağıttan evliliğimi bir gecede uçak yapıp bir nevi..İşte bunların hepsi bu evde...Hala duvarlarında cam kırıkları parıldayan ev.Bir gece vakti uzak evlerin ışıklarına baktırıp beni "belki uzaklarda huzurlu evler vardır "dedirten bu ev.Bir kış günü dükkanın kapısında titrerken alıp eve getirdiğim,deli kara kedinin, çatısında cirit atıp koşturduğu ev.


Painted, resim, tablo, heykel


Son sekiz yılında yalnız yaşadığım,duvarlarını baştan aşağı resimler ile doldurduğum evim.Hala kötü anılarını hatırladığım.Ki içine güzel anılar koymayıda başardığım bu evde artık son günlerim.Ve sanırım mutlu ayrılıyorum buradan,kendimi dinleyip,anlamış.Hayatımdaki tüm kirli enerjilerden arınmış,belki biraz durulmuş.Ama mutlu.Mutlu evlere... 

Biriktiriyorum /


Ev, art,




 

Etiketler:

Yorum Gönder

18 Yorumlar
  1. Yeni evinde, mutlu ve huzurlu günlere.

    YanıtlaSil
  2. Bir evi bir canlıyı kadından dinlemeli insan..ne güzel dile getirmişsin..
    GÜzel olacak Allahın izniyle güzel olacak..
    Oldur Allah'Im..
    Kalben en samimi duygularımla huzur dolu günler diliyorum ben de çok karışık duygularla taşınıyorum şimdiki evimden..
    Hiç kolay değil ev değiştirmek ama hayatın bir parçası değil midir o da..hem Tebdili mekanda ferahlık vardır derler,ferah olsun nur dolu olsun gelen günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaylık dilerim size de çok zor gerçekten toparlanmak,yeniden başka bir yere yerleşmek,ki belki alışmak.Ama daha iyi enerjilerle dolu olacağını düşünüyorum yeni evin.Mutlu evlere...

      Sil
  3. Wow, etkileyici bir yazıydı. Öfke... Karşı konulmaz bir duygu patlaması. Yalnız şu "kök salacağı kalbi iyi seçmeli insan" sözü, evet, şiirsel ve kulağa hoş geliyor. Lakin böyle bir seçim ne kadar mümkün, mümkün olsa bile seçtiğimiz kişi bizi seçmezse ne yapacağız? Şeytanın işi yok:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kök salmak sonraki mesele zaten,birbirini seçtikten sonra bileceğiniz bir şey :)

      Sil
  4. Bir yere ait olamamak ne kötü. Evde huzur yoksa insan ne yapsa da mutlu hissedemiyor. Çok sıkıntılar çekmişsin, bundan sonrası iyi olur İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun zamandır unuttuğum şeyler aslında,bu evden ayrılırken bir anda öyle doluşuverdiler kafamın içine,bir veda mektubu belki bu eve.Çocuk yaşta verilen yalnış kararların diyeti.Belki de bu sayede büyüdüm,güçlendim,başka biriyim ve en güzeli kızım var:)Güzel dilekler için teşekkürler :)

      Sil
  5. Yavrulara bak ne kadar güzeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde çok güzellerdi,uzaktan şşşşt şşşt derdim, hepsi bi anda odanın kapısından bana doğru koşarlardı birbirlerini ezerek :)

      Sil
    2. O an gözümde canlandı :)

      Sil
  6. Daha gebeliğin ilk haftalarından gelip gidip "ilk doğan yavru benim olsun, ilk doğan yavrular alfa olur,bakarım,büyütürüm" diyen bir sözde arkadaşımız tarafından...yazmışsın ya..öfkeden gözlerim doldu.
    Medeniyet tek dişi kalmış canavar..o dişi de ben sökeceğim yakında bana öyle gliyor, böyle insanların bir tanesi elimde kalacak.

    Yazın hüzün ve "adımların dinemiği" ile dolu. Umarım köklerin derinlere iner, yaprakların ve çiçeklerin hep canlı renklerle dolu olur..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ben de duyunca çıldırdım,yavruların bir tanesini bile para karşılığı vermedim,canlı satılır mı hiç.Oyuncak mı bu.Hele kapatıldığı yeri görseydiniz,adam para verdim ben buna vermem diye tutturdu,şikayet edicem sizi,polis çağırıcam köpeklerin doğum belgesi var,kapattırırım bu dükkanı,hayvan severleri toplarım buraya başına yıkılır burası diyerek zar zor aldım.Güzel dilekler için çok teşekkürler kalp :)

    YanıtlaSil
  8. Başını da omzuna yaslamış, ne güzel bir poz, bakakaldım. :) Taşınacağın bu evden bu güzellikler hatırlansın, dileğim bu. Taşınma süreci de kolay değil, ama eninde sonunda yoluna koyuluyor işler. Kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Başını omzuma yaslaması kıskançlıktan hep,kızımı dizimden itekleyerek kaldırıp kendi yerleşme çabaları,bir eliyle de sarılıyo orada komik köpek :) Toparlanma kısmını hallettik bakalım taşınıp yerleşme kaldı şuan.Güzel dilekler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Yeni evinde, yeni yaşamında mutluluklar dilerim. Duygularını ne kadar net, ne kadar cesur ifade etmişsin. O sözde arkadaşa ben de fena halde sinir oldum. Hani bakamayacaksan dersin verirsin geri, satmak nedir?

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederim.Sanırım ilk defa bu kadar açık açık yazabildim,bir de artık dışarıdan bakıyormuşsun gibi,bir başkasının hayatıymış gibi geliyor bazı şeyler.Bunları yaşayan kişiyle aynı kişi değilim şuan muhtemel ondan.

    YanıtlaSil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad