Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Ömrün çok olsun..

Ev, bahçe, şiir


ÖMRÜN ÇOK OLSUN!

Bayram beyaz evin merdivenlerinde bekleyen basma etekli kadındı.

O kadının bağdaş kurup oturduğu divandı.

Ateşin üstünde ekmek pişiren tonton elleriydi kadının.kalkarken eteklerinden örtüye silkelediği undu,ve ateşte pişen böreğin kokusu

Bahçeden gelen bir çocuk cıvıldaması, yaşlı bir adamın,dedemin öksürüğü.. 

Ve çay kaşığı şıngırtısı.

Çocukluğumda manasını bilemediğim bir cümleydi bayram..dedemin ağzından

"Ömrün çoğolsun " 

Ömrün çok olsun.her elini öpene böyle söylerdi gülümseyerek.

Çok bayramlar geçirdik de, çok

bayram göremedik bir türlü..

Bayrammış bugün

Kimbilir kime bayram

Beyaz evin eskiyen duvarlarında kaldı bizim bayramlarımız.

Bahçesinde kuruyan dalları gibi

Bayramsız kaldık. 

Zümrüt saçlı kızın saçları aynı da 

Yüreği soldu okşayan kınalı parmaklar olmayınca.

Ve gelip öpemeyince o parmakları, hiç bayram göremedi.. Burnunda tüttüler kaybettikleri.


Biriktiriyorum /



Etiketler:

Yorum Gönder

19 Yorumlar
  1. Şahane kalemin var, çok güzeldi. 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim benim canım, iyi bayramlar, ömrün çoook olsun💙💙

      Sil
  2. Ne kadar içten yazmışsın. Sevdiklerinle güzeldir bayram. Bayramlar anlamını yitirmedi aslında çağ ve insan bozuldu.
    Bayramını kutlarım. 😊🌷

    YanıtlaSil
  3. Kayıplarımız çok çok fazla ama yine de elimizde geriye kalan bir "bayram" var, ya onu da kaybetseydik. Kimsesizken belki hepten de kimliksizleşecektik. O yüzden bayramı bayram gibi hissetmeye ve yaşamaya değer bu dünya. Mutlu bayramlar ve sevgiler.... (Yazının güzelliğini de ayrıca belirtmeliyim. Kısacık ama kalbe ne çok dokunuyor...)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı. Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. çok nostaljik ve hüzünlü yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. merhaba kuzucum...yeniden bir arada olmak çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Figen Ablacım,çok sevindim ziyaretine :) :F

      Sil
  7. Eski bayramları hatırlattınız güzel kaleminizle. İşte tam da bu yüzden Bayram öldü benim için, anılarıyla yaşatmaya çalışıyoruz sadece. Bugün bayram bildikleri tatilden başka bir şey değil.

    YanıtlaSil
  8. Eski bayramları kim özlemiyorkii.. Kaleminize sağlık :) şiiriniz arefe günü alınan yeni papuçlar gibii geceden başucuma koymuşumda sabah giyinme heyecanını yaşıyor gibi..

    YanıtlaSil
  9. Ömrün çoğolsun, ne güzel bir duadır.

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. İyiyim iyiyim,tatilden döndüm, iki gündür valiz boşalt vs,ev tamamen yerleşemeden gitmiştim ya bir de işler güçler fırsat bulamadım girmeye ;) çok mutlu oldum düşünülmek güzel teşekkür ederim :F

      Sil
  11. Harika bir kaleminiz var, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Oyyy. Bitince böyle bir oyy dedim kaldım. Ne çok oturdu içime... Ne güzel yazılmış.

    YanıtlaSil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad