Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Taş boyama bebekler

Ekin ile bu yaz Datça 'da birlikte yapabileceğimiz aktiviteler düşünmeye başladım şimdiden.Teyze yeğen vakitlerimizi daha anlamlı ve özel kılmak istiyorum.Birlikte hem eğlenip hemde ona birşeyler öğretebileceğim zamanlarımız olsun istiyorum bu sene.Geçen yıl biraz hazırlıksız gittik,bir de Ekin'in 3 yaş sendromu dolayısıyla pek birşey yapamadık.Tüm zamanımız onu sakinleştirmeye çalışmakla geçti,epey asabiydi kendisi:)

Bu yaz beraberimizde boyalar ve hava ile kuruyan kil götüreceğim.Taşlar toplayıp boyayabiliriz kil haricinde diye düşündüm.4 yaşında bir kızın sevebileceği birşeyler bakındım netten ve bunları buldum.Taş boyama bebekler.Boyadıktan sonra evcilikte oynayabiliriz bu bebeklerle ,Ekin onlara isimler verir.Geçenlerde babası bir poşet pembe misket almıştı,birlikte oynadık.Bir süre sonra onları sıraya dizip tek tek isimler verip konuşmaya başladı,küçükken ben de isim verirdim misketlerime:) Bazı şeylerinin bana benzemesini çok seviyorum.Sürekli olarak elinde boyalar,bir makas, bir kağıt kesip, biçip,yapıştırıp birşeyler yapması...Bayılıyorum ona.

Bir de ben çalışırken sadece gözlemleyerek öğrendiği şeyleri annesine öğretiyormuş evde,ölüyorum bal suratlı çocuk.Birlikte yapacağımız şeyler için sabırsızlanıyorum.İsterseniz derlediğim fikirlere bakalım,sizler de çocuklarınızla birlikte keyifli zamanlar geçirmek adına denemek istersiniz belki :)



ilk olarak matruşkalar 



Bunlar da çok sevimli göründü.

ya da bahçe cüceleri belki..



Hatta bahçe cüceleri ile ilgili bir masal yazabilirim ona diye düşündüm.Cüceler geceleri biz uyurken  bahçemizi bekleyip,sabaha kadar sihirli şarkılar söyleyip ,bizim uykumuz bölünmesin diye çalışırlarmış,onların bu sihirli şarkısı bizi en güzel rüyalara götürürmüş,sabah olduğundaysa yüzümüze sihirli bir ışık saçıp uyandırırlarmış,kocaman bir gülümseme ile mutlu güzel bir güne uyanırmışız:)

Gibi ..gibi...araya bir takım motivasyon cümleleri de ekleyip geliştiririm ben bunu,sabah uyandığında da cüceleriyle oynar,öyküsü olan şeyler çocukların hayal gücünü geliştirir.Belki kahvaltı masasında size cücelerin dün gece hangi şarkıyı söylediklerini sorar,siz de bir şarkı uydurmak zorunda kalırsınız.Davranış kazandırıcı bir şarkı uydurup söylersiniz,güzel çocuklar hep doğruyu söyler,birşey saklamaz ,sebzeleri sever vs...:)



veya kokeshi bebekleri 



kokeshileri kilden yapmayı düşünüyorum ben aslında ..Bununla ilgili fikirler paylaşacağım en kısa zamanda.

Umarım işinize yarar taş boyama bebekler fikri,ve çocuklarınızla keyifli vakitler geçirirsiniz bu yaz..

Yorum Gönder

1 Yorumlar
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad