Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Ağaç Ev Sohbetleri 145






 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 145'inci hafta konusunu Blog Beyi sitesi belirlemiş."Dijital yaşamın artısı neler? Sizce dijital gerekli mi?"

Öncelikle herkese merhaba,Ağaç Evi Sohbetlerine bugün katıldım.Bir süredir Sevgili Adadeniz'in bloğunda görüyordum ancak bu etkileşim hakkında detaylı bir şey bilmiyordum,bu esnada Kaplan diary ve birkaç bloğu daha takibe alınca farkettim herkesin belirlenen konu hakkında eş zamanlı yazdığı bir etkinlik olduğunu.Hemen sevgili Deeptone'a yazdım,geç kalmadıysam ben de katılmak isterim diye.Sağolsun dün akşam yazdı,işleyişi anlattı ve katılabileciğimi söyledi.Bu ilk yazım olacağı için biraz heyecanlıyım tabiki, bir o kadar da sevinçli.

Evet gelelim konu hakkında ne düşündüğüme...

"Dijital yaşamın artısı neler? Sizce dijital gerekli mi?" 

Tabi biz ülke olarak, bu gibi konularda çağın biraz gerisinden geliriz malum.

Örneğin navigasyonun Amerika Birleşik Devletlerinde 1995 yılında kullanıldığını, ancak Türkiyeye 2005 te geldiğini okumuştum geçenlerde bir yerde.

Bana göre dijital yaşamın artıları...Sayılamayacak kadar çok , ancak bazı şeyleri eskiyle kıyaslarsak kesinlikle hayatımızın her alanında olmalı.

Örneğin eskiden mektup yazıp gönderirdiniz, şimdiyse saniyeler içinde dünyanın diğer ucuyla görüntülü konuşabiliyorsunuz. 

Adres sorardık, şimdi konum açıyoruz.

Ticaret sadece dükkanlarda yapılırdı, müşteri çıkıp gelirse satış yapardınız. Şuan siz uyurken ürününüz satılıyor. 

Bankacılık işlemlerimizi oturduğumuz yerden yapabiliyoruz. 

İstediğimiz her türlü bilgiye saniyeler içerisinde ulaşabiliyoruz, gibi gibi... 

Ancak kendimizi tamamen dijital yaşamın içine de hapsetmememiz gerektiği kanısındayım. Örneğin biz çocukken parklarda bahçelerde koşup oynardık.Akşam hava kararana kadar eve girmek istemezdik, hatırlıyorum da annem defalarca seslenirdi camdan gel artık diye.Oysa şimdiki çocuklar bunları yaşayamıyor gibi geliyor bana, hepsi bir bilgisayarın bir tabletin başında, dışarı çıkmadan koşup oynamadan, belki yaşadıkları yerde hiç arkadaşları olmadan büyüyorlar. Aslında biz ebeveynlerin de işine geliyor biraz bu durum, etrafa çok güvenemez bir hal aldığımızdan. Gözümün önünde olsun zihniyetiyle. 

Bir kaç eksiyi de araya sıkıştırayım

Ülkemizde sosyal medya kullanım kültürünün biraz yoz olduğunu düşünüyorum,sanki daha çok teşhir amaçlı kullanılıyor,ve bazı değerlerin yok olduğunu eskiye nazaran.Bu bağlamda çocukları mümkün mertebede korumamız gerekir diye düşünüyorum sosyal medyanın yansımalarından.Hatta bazen gördüğüm bazı haberler beni çok üzüyor, 2 çocuğunu geride bırakıp sosyal medyadan tanıştığı bir kişiyle kaçtı gibi haberler, toplumumuzda çok sık yaşanan bir durum olmaya başladı.Biraz cahillikten biraz da sosyal medyanın bazı şeyleri normalleştirdiğinden olsa gerek diye düşünüyorum,ancak çok üzücü.Kişilerin tüm sorumluluklarını hiçe sayarak sosyal medyada gördüğü bir rüyanın peşine takılması.

Dolandırıcıları hiç söylemiyorum dijital onlar için de bulunmaz bir mecra.Sonuç olarak dijital hayatımızın bir çok alanında iyi ve dikkatli kullanıldığı taktirde olmalı ve dozunda. 



Yorum Gönder

12 Yorumlar
  1. ooooo blog beyinden görüp yazdın yani, oleeey, sonra gelcam okumaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır Adadenizden görüp yazdım:)Blog beyini takibe almam gerekiyor henüz

      Sil
    2. pekiii, demekkisi ada denizi görüp yazmış daha önce, tenk yuuu :)

      Sil
  2. Aramıza hoş geldin o halde. Heyecan iyidir, güzeldir. 😂 Yeni gördüm bloğunu biraz inceleyim bakayım 🤗🤔😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum:)Ben de izlemeye alıyorum şimdi sizi

      Sil
  3. Ben de çok mutlu oldum.Dijital bilinçsiz kesimi biraz kötü etkiledi maalesef değil mi.

    YanıtlaSil
  4. Üçüncü yılını doldurmak üzere olan Ağaç Ev Sohbetlerinde sizi aramızda görmek beni mutlu etti. Ayrıca tartışılmasını istediğiniz herhangi bir konu üzerinde düşüncelerinizi paylaşabilir ve farklı düşünceler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Bunun için yapacağınız tek şey, sevgili Deep'e önümüzdeki haftanın konusunu ben belirlemek istiyorum demek.

    Dijital yaşam hakkında yazdıklarınıza katılıyorum. Dijital teknolojide çok geri kaldığımız konusuna ben de değinmiştim yazımda. Tank, top, tüfek yapıyoruz ama doğru dürüst bir cep telefonu bile üretemiyoruz. Çağımızın savaşları artık konvansiyonel olmayacak. Yazılım teknolojisi ve ülkenin ekonomik seviyesi belirleyecek dünyadaki yerimizi.

    Eskiden mektup yazardık, doğru. Hatta edebi bir özelliği vardı mektubun. Lakin günlerce postacının yolunu gözlerdik. Şimdi bir e-posta atıyoruz, elimizi tuştan çektiğimiz anda muhatabının kutusuna düşüyor. Bu nedenle eski usul mektup işini pek özlediğimi söyleyemem. Telgraf, faks gibi araçlar, eski zamanlarını posta güvercinleri gibi tarihteki yerlerini aldı. Halen yazdığımız bloglar, aldığımız yorumlar, yorumlara verdiğimiz cevaplar bir bakıma mektubun dijital şekli değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,ben de çok mutluyum aranızda olmaktan.Konu belirleme konusunda çok iddialı değilim şuan.Eski konuları gözden geçiriyorum sizin sayfanızdan,Dijital hakkında söylediklerinize katılıyorum.Ziyaretiniz için ayrıca teşekkür ederim ,görüşmek üzere:)

      Sil
  5. yanii artısı daha fazla ama eksiler de fena eksi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acil bilinçlenmemiz lazım daha fazla yozlaşmadan.

      Sil
  6. Dijital yaşam her alanda mutlaka olacaktır. Dünya şu an cebimizde. Kaleminize sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yönde kullandığımız takdirde ne ala:) Teşekkürler

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad