Bakalım benim blogda neler arayacaksın...

Bottom Ad

Hoşgeldiniz..

 


Öyle durup dururken aklıma bir anı geldi, aslında durup dururken değil de bıyıktan ötürü sanırım. Kelime oyunu "kelimelik" diye bir oyunum var, genelde arkadaşlarımla oynuyorum, bazen kimse hamle yapmamışsa canım çok oynamak istiyorsa, rastgele oyun açıp rastgele rakiplerle oynuyorum. Dün akşam açtığım oyunda rastgelen oyuncudan ötürü aklıma geldi. Profil fotosu safi bıyıktan oluşan bir amcaya denk geldim.Daha resmi görür görmez ürküyor insan, telefondan bir uzaklaşası geliyor hatta oyun çabuk bitsin de şu resmi görmeyeyim diye hızlı hızlı oynadım ürkünç çünkü..

Gelelim aklıma gelen, biraz komik, biraz ürkütücü, biraz ön yargılı anıya :)

Samanpazarında dükkan işlettiğim vakitler, tam kapatma vakti şiddetli bir yağmur indirdi, apar topar toparlanıp kapattık. Yağmur öyle böyle değil sular seller götürüyor.Hele bizim çarşıya felaket yağar sokağın üzerini yarım örten sac tentelerden şarıl şarıl akar sular, güneşten tezgahtaki mallar solmasın diye tentelerin arasına gerilmiş çadır bezlerinde küçük havuzlar oluşup bir anda tepenize iner. Yağmur felakettir samanpazarında esnaflar için her şey olabilir, dükkanınızı sel bile basabilir alt yapı kötü olduğundan.Konuyla hiçbir ilgisi yok tabi bunların, aklıma gelmişken araya sıkıştırayım dedim..

Kepengi indirip aşağı yukarı üç yüz metre uzaklıktaki çarşı çıkışına doğru koşarak çıktım. Şemsiyeye rağmen üstüm başım sırılsıklam oldu. Neyse ki köşedeki taksi durağında bir tane araç var hiç sorgulamadan bindim tabi. Normalde araç seçerim her taksiye binmem bu durakta, durakta taksici bir arkadaşım var Nurullah onunla giderim gideceğim her yere. Nurullah'a yol tarif etmeme gerek yok o zaten gittiğim hemen her yeri bilir, Demetin ofisine gidiyorum derim kapısına kadar götürür, eve gidiyorum, anneme gidiyorum..Akaya gidiyorum mal almaya..Bir de öyle uzun yılardır tanıyorum ki  halimden anlar , derdini anlatabilirsin Nurullah'a, o da sana anlatır, gülersin ağlarsın, çünkü samanpazarı bir nevi aileniz gibidir. Herkes herkesi bilir. Gelgelelim bu sefer vakit yok Nurullah'ı beklemeye mecburen bindik duraktaki alamete..

Daha ilk bindiğim an değişik bir ambiansın içinde olduğumu hissettim ama, dışarısı sel kıyamet insem inemem, trafik felaket, hem adama söyledim bir kere Birlik mahallesine gidiyoruz diye ne diyeceğim de ineceğim. 

Arabanın tavanına gazete küpürleri yapıştırılmış, karanlık olduğu için içeriğini göremiyorum ama tuhaf bir durum . Ön tarafta morumsu bi ışık var, rengarenk plastik çocuk gözlükleri ve tesbih mi boncuklu kolye gibi bir şeyler mi belli olmayan bir şeyler asılı. Koltukların arkasında iple bağlanmış bloknotumsu bir şeyler var, ve plastik aynalar yapıştırılmış hani bu işporta işi, çerçevesi renkli plastikten olan dikdörtgen aynalardan.Gerçekten çok değişik bir ambians, adam trafik çok yoğun diye başka bir yola girdi bu esnada.Filmlerindeki seri katillerin gizli odaları gibi diye düşünüyorum o esnada ben içimden. 

Hemen en yakın kız arkadaşıma mesaj attım. Ben şuan tuhaf bir taksinin içindeyim, şuradayım diye.Bindim bir alamete gidiyorum kıyamete dedim. Plakasını aldın mı? Hayır duraktan bindim.Ama durağın taksisi değil sanırım . O yağmurda aklıma gelmedi ki plaka.Ve adam bilmediğim yollardan gidiyor.Camdan bakıyorum bir taraftan, tanıdık bir sokağa çıkmayı umuyorum. Bir taraftan da mesaj yazmaya devam ediyorum.

Hiç beklemediğim bir anda iki koltuğun arasından ağzına kadar dolu bir şekerlik uzandı burnumun dibine "Hoşgeldiniz!!" diye aniden."Teşekkür ederim ben almayayım." Beni oturduğum yerden sıçratan çoşkulu bir tonlamayla "hoşgeldiniz" diyor.Ki vakit hoşgeldinizi çoktan geçmiş 15 dakika olmuş en az  bineli.Hoşgeldinizi mi kalmış? 

İşte  yüzünü ilk defa bu esnada görüyorum taksicinin. Daha da dehşete düşüyorum ondan sonra. Neredeyse kulaklarına kadar uzanan, yer çekimine aykırı bir şekilde şekillendirilmiş,siyah boyalı bıyıkları var adamın.

Trafik sıkışık,bilmediğim bir yerdeyim.. Karnıma ağrılar giriyor..Kafamdan yüzlerce kötü düşünce geçiyor, kaçış planları yapıyorum bir taraftan, çantamda kendimi savunacak bir şeyler bulur muyum diye bakıyorum. O an için yaşadığım ruh halini anlatamam.

Ve nihayet tanıdık gelen bir yere geliyoruz.Evin biraz uzağındaki yolda iniyorum taksiden yağmura aldırmadan çünkü yağmurun bir önemi yok şuan, dolu yağsa yine ineceğim.Nefes aldığımı hissediyorum yeniden. Koşa koşa eve geliyorum bu korkutucu yolculuğun ardından. 

Ertesi gün çarşıda anlatıyorum dün akşam bindiğim taksiyi, bana gülüyorlar.Google'da aratıp buluyorlar adamı bu muydu? diyorlar. Evet evet ta kendisi.Meşhur taksici Ankaranın meşhur taksicisi Palaymış bu kişi, onun arabasına binmişim,koltukların arkasında asılı olan bloknotlarda müşteri memnuniyetleri yazıyormuş, akıl edip  okumadım ki. Tavandaki gazeteler onunla ilgili çıkan haberlermiş. Çocuk gözlükleri, boncuklar araca binen çocuklar için küçük hediyeler. Şeker herkese ikram edilirmiş,evet hoşgeldiniz faslı biraz vakitsiz olsa da ikram vardı. 

Ben de güldüm tabi akşamki hallerime, çok mu ön yargılıyım acaba dedim.Çok mu film izliyorum ben, hayal gücüm çok mu geniş ki benim . Ama daha önce hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.Ya da belki biraz geç karşılaşmıştım meşhur taksiciyle :) 

Ne zaman hatırlasam gülerim, hatta hala arada arkadaşlarım meşhur taksicinin resmini gönderip şaka yaparlar hoşgeldiniz deyip. 



Yorum Gönder

22 Yorumlar
  1. Nerden bileceksiniz adamın meşhur olduğunu:) Tam bir korku filmi gibi olmuş... Vallahi ben gerildim okurken:)

    YanıtlaSil
  2. Evet çok tedirgin olmuştum,bilmiyorum ki nereden bileyim.Hatta onedio marjinal taksici diye yazı yapmış şuan gördüm :) https://amp.onedio.com/haber/keske-ben-de-denk-gelsem-diyeceginiz-marjinal-taksici-necdet-ile-tanisin-717101

    YanıtlaSil
  3. Arabanın içi ürküttü beni aslında hiç normal gelmedi, güven zaten yok kimseye tabi. Dolandırıcı taksici bana da denk geldi bir kere hesapta o bizi şaşırtacaktı, kendi şaşırdı :)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar ilginç değil mi? Yaşanan en zor anlar sonradan komik gelebiliyor insana. Sonu iyi bitmesi güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O an daha sonra güleceğim hiç aklıma gelmezdi,neyin içindeyim ben böyle dedim normal gelmedi haliyle :)

      Sil
  5. Ah bir an korku tünelindeymiş gibi hissettim :)) ne kadar ilginçmiş gerçekten.. :) hayatınızın en ilginç anısı belki de ..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. oooo ilginç anı evet pala amca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep sen biliyor muydun bu amcayı :)

      Sil
    2. cıks bilmiyoring gören unutmaz herhalde :)

      Sil
    3. Evet pala amca deyince biliyorsun zannettim :)

      Sil
  7. Hemen Google'da arattım bulamadım. Sonra verdiğin linkten okudum. Yazdığın her şeyi canlı canlı görmek enteresan oldu. Bu arada çok iyi anlatıyorsun. Böyle anıları bol bol yazmalısın :)

    YanıtlaSil
  8. Beğenmene sevindim, yeniden yaşıyormuşum gibi oluyor bazen yazarken aynı duygu size de geçiyorsa ne mutlu :)

    YanıtlaSil
  9. Linkteki yazının hemen girişinde yazılanlar; arabaya ilk kez binilince yaşanacak şok ve Ankaralı olup taksisine binme şansı yakalamak... Güzel bir rastlantı olmuş. Tabi inene kadar yaşadığın gerilimden sonrasını kast ediyorum. Yağmurun azizliği diyelim.
    Az önce başladığım video hep aynı şarkıyı çalıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki nahoş bir rastlantı sanırım daha önce hiç duymadığımdan olsa gerek, karanlık olması bir de tabi zaten tavandaki gazetelerdeki yazıları görebilmiş olsam böyle olmazdı sanıyorum :) Tek bir şarkıydı evet

      Sil
  10. Eh insan bilmeyince tırsar tabi .

    YanıtlaSil
  11. Tam olarak yaşarken hiç komik değildi anılarından. :) Okurken ben bile gerildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trajikomik oldu, sonrasında güldüm ama sinir bozukluğu gülmesi tabi :)

      Sil
  12. Kim olsa gerilir. İnsanlara güven de yok, herkesin başına her an bir şey gelebiliyor. Tetikte olmak en iyisi.
    15 dk sonra hoşgeldiniz demek de komikmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En korkutucu kısmıydı o, hiç beklenmeyen bir andı benim için, yerimden sıçradım resmen ya sorma :)

      Sil
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F


:T

:H

Below Post Ad

Bottom Ad